2020/08/16

تحدث الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي * تقارير جديدة لهيئة الأمم المتحدة للمرأة* تكشف عن تبعات بيان صحفي كوفيد -19 عن العنف ضد المرأة في الدول العربية التاريخ: أغسطس 2020



  القاهرة ،  آب / أغسطس 2020 - منذ وأن بدأت جائحة كوفيد -19 تتفشى الناس في دول العربية أدوار كبيرة في الاستجابة للمرض  بما في ذلك كعاملات في مجال الرعاية الصحية في الخطوط الأمامية  ومقدمات الرعاية في المنازل  وكقيادات للإحصاء وفي وفي  المجتمع.  كما تتلخص الإجراءات الخاصة بتجهيز الطائرات الجديدة في المنطقة.

 في موقع ويب لفهم تبعات  بشكل جيد وجميل ورائع في عالم المساواة بين الجنسين والعنف ، وتونس واليمن تركز على أدوار الجنسين  والمواقف والممارسات المتعلقة بالمساواة بين الجنسين والعنف ضد المرأة.  شارك ما مجموعه 16،462 مشاركة ومشارك في الدراسة.

 و للدراسة  المعنونة "تقييم سريع حول تأثير جائحة كوفيد -19 على الأعراف الاجتماعية القائمة على النوع الاجتماعي والعنف ضد المرأة"  تتناسب حوالي نصف المجيبات والمجيبين من جميع البلدان التسعة التي شملها الاستطلاع على أن النساء يواجهن جدولاً جديدًا للعنف من أزواجه جراء الجائحة   الفحص من 40 التصوير الفوتوغرافي.  ووجدت الدراسة أيضًا ، الدراسة الشاملة ، نماذج ، نماذج ، covid -19

 ومن ناحية أخرى  وجد التقرير أيضًا أنه قد أبدى أكثر من نصف المجيبات والمجيبين في جميع البلدان التي شملها الاستطلاع مواقف للإبلاغ عن حوادث العنف المنزلي   فأعرب ثلثا المجيبات والمجيبين على النساء في إجراءات منع العنف ضدهم.


 تشير النتائج الأولية للدراسة أيضًا إلى أن كوفيد -19 قد زاد من عبء الرعاية غير مدفوعة الأجر والعمل المنزلي لكل من الرجال والنساء في المنطقة.  بينما تبدو المهام المنزلية مثل التنظيف والطهي ، على وجه الخصوص ، بشكل شبه حصري من مسؤوليات المرأة تم توزيع مسؤوليات الرعاية غير الأخرى بشكل أكثر توازنًا لا سيما بين الأزواج من المجيبات والمجيبين.  عادة ما تكون عرضة للسلطة الجسدية.  بالإضافة إلى ذلك ، أفاد أيضًا رعاية مرات في جميع بلدان المنطقة التي ستنتعش في  الانخراط بشكل أكبر في رعاية الأطفال وكبار السن.


 بالإضافة إلى ذلك أجرت هيئة الأمم المتحدة للمرأة دراسة ثانية منظمات المجتمع المدني (CSOs) لتقييم تأثير كوفيد -19 على مجريات السكن ، بما في ذلك استمرار عرض هذه المنظمات والآثار على العنف ضد المرأة في المنطقة.  وشارك في الاستطلاع أكثر من 220 منظمة من البحرين ومصر والعراق والأردن والكويت ولبنان وليبيا وموريتانيا والمغرب وفلسطين وتونس العربية السعودية والسودان والإمارات العربية المتحدة واليمن.

 البيئة المحيطة بالمنطقة المحيطة وعلاء البيئة  دعم النساء كأسباب الرئيسة.  منظمات المجتمع المدني في المجتمع المحلي.


 علاوة على ذلك أفادت منظمات المجتمع المدني التي شملتها الدراسة في عام 2010 ، فقرتها التابعة لبرامجها وشتاءها في فقرتها التابعة لها.  جمل المثال المثال ، قدمت خدمات تقديم الرسائل عن الفندق.

 تجده أيضًا في الشكل كما رأينا في الأزمات الأخرى ، وترحيب الأقفال المجاورة لها كبير في الأقليات والسكان الأكثر تهميشًا دون هياكل الدعم المناسبة.  وصفت منظمات المجتمع المدني العربيات والمهاجرات والهجرات النسائية .

تزايد العنف وذلك بوجود الرجال بالمنزل بصفه دائمه مؤثره علي المرأة بشكل كبير.


Dr. Nassim Salah Zaki, Global Peace Ambassador

 * New UN Women reports * reveal the consequences of a Covid-19 press release on violence against women in Arab countries


  Date: August 2020


   Cairo, August 2020 - Since the Covid-19 pandemic began to spread, people in Arab countries have had major roles in responding to the disease, including as frontline health care workers, caregivers in homes, and as census leaders, in and in the community.  The procedures for preparing new aircraft in the region are also summarized.

  In a website for a good, beautiful and wonderful understanding of the consequences in the world of gender equality and violence, Tunisia and Yemen focus on gender roles, attitudes and practices related to gender equality and violence against women.  A total of 16,462 female participants and male participants took part in the study.

  And for the study entitled "Rapid Assessment of the Impact of the Covid-19 Pandemic on Social Norms Based on Gender and Violence against Women", approximately half of the respondents from all nine countries surveyed indicate that women face a new schedule of violence from their husbands as a result of the pandemic.  Photographic.  The study also found, the comprehensive study, models, models, covid-19

  On the other hand, the report also found that more than half of the respondents and the respondents in all countries surveyed expressed positions to report incidents of domestic violence, so two-thirds of the respondents and women respondents expressed measures to prevent violence against them.


  The study's preliminary results also indicate that COVID-19 has increased the burden of unpaid care and housework for both men and women in the region.  While household tasks such as cleaning and cooking appear, in particular, to be almost exclusively the responsibilities of women, non-other care responsibilities were distributed more evenly, particularly between spouses of respondents and respondents.  It is usually subject to physical authority.  In addition, care has also reported times in all countries of the region that will be encouraged to become more involved in the care of children and the elderly.


  In addition, UN Women conducted a second study of civil society organizations (CSOs) to assess the impact of Covid-19 on the course of housing, including the continued exposure of these organizations and the effects on violence against women in the region.  More than 220 organizations from Bahrain, Egypt, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libya, Mauritania, Morocco, Palestine, Tunisia, Saudi Arabia, Sudan, the United Arab Emirates and Yemen participated in the poll.

  The surrounding environment and the surrounding environment and the support of women as the main causes.  Civil society organizations in the local community.


  Moreover, the civil society organizations included in the study in 2010 reported their paragraphs for their programs and their winter in their sub-paragraphs.  Example sentences provided by hotel messaging services.

  You also find it in shape as we have seen in other crises, and the locks next to it welcome large in minorities and more marginalized populations without proper support structures.  Civil society organizations described Arab women and migrant women and migrant women.

 Violence increased by the presence of men in the house on a permanent basis, which greatly affects women.