2020/08/16

الهجرة الغير شرعيه الموت السريع● تحدث الدكتور نسيم صلاح ذكي السفير الدولي العالمي



ورئيس مصر الشرفي لمجلس الاقتصادي والاجتماعي للأمم المتحده 

 أسباب الهجرة غير الشرعية

 الهجرة غير الشرعية ما هي إلا حركة انتقال أو جماعي من دولة لأخرى ؛  استمرار الهجرة في دولة المقصد بعد انتهاء مدة التأشيرة .

 لأسباب تتعلق بالهجوم السياسي أو لأسباب تتعلق بالسياسة.  قد يكون لدى البعض إلى أن هناك صفوفًا في صفوفها ، وعاضِبًا من ثمّة بلدان وبلدان أخرى ، وعاضبة الهجرة الدولية ، سواء أكانت نظامية أم غير نظامية  حيث تدفع الازمة بالملايين من الشباب العاطلين عن العمل يزداد هذا العدد من الدول دول العالم الثالث ، ومن ثم  تأتي الهجرة كأحد الحلول أمام اليائسين الذين يبحثون عن فرصة عمل في أي مكان من العالم.

 الهجرة إلى الهجرة في عدد حالات الهجرة ، وهي حالات الهجرة في وطنه نازحاً إلى مكان آخر تحت وطأة الحروب أو لدوافع  أو سياسية أو اقتصاديه .  الأسباب التي تدفع للأسباب الاقتصادية

 الهجرة غير الشرعية:


 ما هو جديد في الشهرة؟  الاوضاع الاقتصادية في الدول الطاردة بما يؤدي إلى انخفاض مستوى الدخل الفردي ، أسعار ارتفاع معدلات البطالة .

 البلدان التي تنتظر البلدان التي تشهد هجرة غير شرعية تفتقر إلى التنمية وتعاني من قلة فرص العمل  وغور ومستويات المعيشة ، كما أنها تعاني من البطالة

 الشديدة التي يرزح تحت وطأتها عدد كبير من السكان وخاصة الشباب والحاصلين على مؤهلات جامعية.

 يبدو أن الهجرة لأموالهم تتحول إلى مشكلة في الهجرة  وذلك بالنسبة للوضع في المنطقة المحيطة.

 ثانياً: الأسباب الاجتماعية لظاهرة الهجرة  وهو يتأرجح بين الواقع والقيم ؛ 

 وكذلك دور الدين والديمقراطية والحريات الحزبية ، والمواطنة والولاء ويمتد ذلك إلى الفئات الاجتماعية (لا سيما الشباب) الذين يعيشون صراعاً مع القيم الاجتماعية السائدة ؛  رسوم التوصيل إلى المجتمع داخل المجتمع ، ليتضح من بعد ذلك ، رسوم الهجرة والشرائع  تعبر عن شرعية في رسوم مجتمعية  دلالات مجتمعية عميقة  تعبر عن الطوائف وخط الشباب.  يدفعهم إلى الهجرة.

 ولذلك الأسباب الاجتماعية ساعدت وبقوة في تحريك الهجرة غير الشرعية.


 ثالثاً- الاسباب السياسية لظاهرة الهجرة غير الشرعية.

 تعبر المواطنة عن العلاقة أو الرابط القانوني التي تربط تربط الفرد والدولة.  وتتحدد هذه الحقوق والشروط من دولة إلى أخرى.  تعاني من الفقر في الطب البديل ، في العادة  الحلول والرغبة في البحث عن ملجأ.

 ومثال على ذلك تضيق أو ما يُدعى بالتغييب على المستوى السياسي ، فقد شهد العراق في العشرين عاما من العمر عام ، وهما حرب الخليج الاولى والثانية ، وبعد ذلك جاء الغزو الامريكي في سنة (2003).  وكذلك الأمر في الحرب ،فما أن انتهت الحرب الأهلية.

 وعليه وفجأة الهجرة غير الشرعية بالدوافع السياسية المتمثلة بالآتي .

 تضييق مساحات الحريات السياسية أو الحرية في التعبير أو ما يسمى بالتغيب على المستوى السياسي.

 الحروب والنزاع الداخلي ، مما أدى إلى استمراره في جرائمه ، مما دفع بمواطني الدول للهجرة إلى أوروبا.

 أمنية  خاصة بسبب الحروب في تلك الدول.

 @ آثار الهجرة غير الشرعية@


 أصبحت ظاهرة الهجرة غير الشرعية مشكلة رئيسية تؤرق الدول المستقبلة للمشاريع.  القارة الاوروبية هي الواصلة الاولى للمخطط من دول شمال افريقيا والقارة الامريكية ، وهي كذلك الملاذ لسكان المكسيك وكندا وآسيا.

 *السبب الرئيسي *لزيادة الهجرة غير الشرعية إلى الحروب في الشرق الأوسط فقد تم تضييق وتقليل الفرص أمام العرب للهجرة إلى الولايات المتحدة ، وذلك في إشارة أمنية .

 تنعكس والاجتماعية

       (الخاتمة)

إن الهجرة غير الشرعية تشكل مشكلة حقيقية وعلى الدول التعاون لوقفها وبالذات للحد من خطر عصابات تهريب المهاجرين، فهذه العصابات تتكون من شبكات اجرامية تقوم باستغلال هؤلاء المهاجرين الضعفاء، من خلال استغلال حاجتهم للهجرة عن طريق خرق القوانين والنظم المتبعة للهجرة في رحلات غير مضمونة النتائج.

لهذا فإن الملاحظ في الهجرة غير الشرعية لها اسبابها ومبرراتها ودوافعها، التي تجعلها في ازدياد مضطرد وذلك حتى تحولت إلى مشكلة دولية تعاني منها جميع الدول على حد سواء في ضوء الآثار السلبية لهذه الظاهرة وتداعياتها في المجالات الاقتصادية والاجتماعية والامنية، نتيجة ارتكاب المهاجرين مخالفات قانونية.

وأخيراً وليس آخرى نصل إلى أن ظاهرة الهجرة غير الشرعية ظاهرة معقدة وخطيرة بكل ابعادها القانونية والاجتماعية، وبالتالي لا يمكن القضاء عليها أمنياً أي عن طريق اتخاذ التدابير الامنية، وإنما للقضاء عليها يجب البحث في الاسباب المؤدية إليها بمختلف زواياها، حيث يجب التركيز لأجل تحقيق ذلك بالاعتماد على التنمية.


الموت السريع لشبابنا

من أجل حياه افضل 

هذا هي آثار الاقتصاد بالبلاد .

● illegal immigration

  Rapid death ●

 Dr. Nassim Salah Zaki, the global international ambassador

 And honorary president of Egypt to the United Nations Economic and Social Council

  Causes of illegal immigration

  Illegal immigration is nothing but a movement of movement or mass from one state to another;  Continuing immigration in the country of destination after the expiry of the visa period.

  For reasons related to political attack or reasons related to politics.  Some people may believe that there are ranks in their ranks, a group from other countries and countries, and the bump of international migration, whether it is regular or irregular, as the crisis drives millions of unemployed youth. This number increases in third world countries, and then immigration comes  As one of the solutions for the desperate who are looking for a job opportunity anywhere in the world.

  Migration to migration in the number of cases of migration, which are cases of migration in his homeland, displaced to another place under the weight of wars or for political or economic motives.  The reasons that drive economic reasons

  Illegal immigration:


  What's new in fame?  The economic conditions in the expelled countries lead to a decrease in the level of individual income, high rates of unemployment.

  The countries that await, the countries experiencing illegal immigration lack development, suffer from few job opportunities, poor and living standards, and suffer from unemployment

  The severe stress that a large number of the population suffers, especially young people and those with university qualifications.

  It seems that the emigration of their money is turning into a problem in emigration, given the situation in the surrounding area.

  Second: The social causes of the phenomenon of migration as it vacillates between reality and values;

  As well as the role of religion, democracy, party freedoms, citizenship and loyalty, and this extends to social groups (especially young people) who live in conflict with the prevailing social values;  Fees for connection to the community within the community, to clarify after that, immigration fees and laws express legitimacy in community drawings, deep societal connotations that express the sects and the line of youth.  It pushes them to emigrate.

  Therefore, the social causes helped strongly in driving illegal immigration.


  Third - the political reasons for the phenomenon of illegal immigration.

  Citizenship expresses the legal relationship or bond that binds the individual and the state.  These rights and conditions are determined from one state to another.  She suffers from poverty in alternative medicine, usually solutions and a desire to seek refuge.

  An example of this is narrowing or what is called absenteeism at the political level, as Iraq witnessed in its twenty years of age, namely the first and second Gulf Wars, and after that came the US invasion in (2003).  The same applies to war, as soon as the civil war ends.

  Accordingly, and suddenly illegal immigration, the political motives represented by the following.

  Narrowing the spaces for political freedoms, freedom of expression, or what is called absenteeism at the political level.

  Wars and internal conflict, which led to the continuation of his crimes, prompting citizens of countries to emigrate to Europe.

  Special security because of the wars in those countries.

  @ Effects of illegal immigration @


  The phenomenon of illegal immigration has become a major problem for the receiving countries.  The European continent is the first connection to the scheme from the countries of North Africa and the American continent, and it is also a haven for the inhabitants of Mexico, Canada and Asia.

  The main reason * for the increase in illegal immigration to wars in the Middle East has been narrowing and reducing opportunities for Arabs to immigrate to the United States, as a security reference.

  Mirrored and social

        (Conclusion)

 Illegal immigration is a real problem, and states must cooperate to stop it, especially to reduce the risk of migrant smuggling gangs. These gangs consist of criminal networks that exploit these vulnerable immigrants, by exploiting their need to migrate by violating the laws and regulations followed for immigration in trips with no guaranteed results.

 Therefore, what is noticed in illegal immigration has its reasons, justifications and motives, which make it steadily increasing, until it turned into an international problem that all countries suffer from in light of the negative effects of this phenomenon and its repercussions in the economic, social and security fields, as a result of immigrants committing legal violations.

 Last but not least, we reach that the phenomenon of illegal immigration is a complex and dangerous phenomenon in all its legal and social dimensions, and therefore it cannot be eliminated by security, i.e. by taking security measures, but rather to eliminate them, the reasons that lead to it must be examined in various angles, where focus must be made in order to achieve this by reliance  On development.


 The rapid death of our youth

 for better life

 This is the effects of the country's economy.