2020/08/31

●مفاجئة من العيار الثقيل ● تحدث. الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي عن منظمه العمل الدوليه.

 



 ▪︎منظمة العمل الدولية▪︎ -اتخذ قرارًا اتخذته دولة قطر في البداية ، اتخذ قرارًا أوليًا في البداية  اتخذ قرارًا جديدًا.  أدنى للأجور غير تمييزي.

 وعلى أثر اعتماد القانون رقم (١٨) لسنة ٢٠٢٠ في أغسطس ٢٠٢٠ ، أصبح العمّال الوافدون قادرين على تغيير طريقة عملهم قبل انتهاء الاستحصال أوّلاً على شهادة عدم ممانعة من صاحب عملهم.  وإنّ القانون ، قانون  بإنتاجه  مأذونيّة ، الخروج الذي تم تشغيله في وقت سابق من هذا العام ، يلغي نظام الكفالة بصورة فعّالة ؛ ويؤشّر إلى بداية حقبة جديدة لسوق العمل في قطر.

 بالتوازي ، اعتُمد اليوم أيضًا القانون رقم (١٧) لسنة ٢٠٢٠ الذي يقضي عليه صور لأجور ، وسيدخل ، التنفيذ بعد ستّة أشهر من نشر القانون في الجريدة.  وهو ينطبق على كافة العمّال ، والجنسيات ، والقطاعات بما في ذلك العمّال المنزليون.  العمل إلى الحدّ الأدنى من العمّال.  وينصّ القانون على وجوب يدفع العمل بدل غذاء لايقلّ عن ٣٠٠ ر.  ق.  وبدل سكن لا يقلّ عن ٥٠٠ ر.  ق.  للعمّال والعملات.

 ويساعد اعتماد النموذج في الانتقال نحو يد عاملة أكثر مهارةً وإنتاجيةً.  كما سيساهمان في دعم الانتعاش الاقتصادي بعد كوفيد 19 ، ونمو الاقتصاد على المدى الأطول.

 وقد قام المدير العام بالعمل في العمل ، إلى أنّه يعمل في عمل أصحاب العمل.  والعمّال والحرف المعلمة مع منظمة العمل الدولية للعمل اللائق للجميع.



 إضافةً إلى إلغاء شهادة عدم الممانعة ، يضفي اعتماد القانون رقم ١٩ لسنة ٢٠٢٠ مزيدًا من القرار بشأن إنهاء العمل.  بمجرد الانتهاء من إجراء تغيير في العمل ، يجب أن تبدأ العمل لدى صاحب العمل


 وقال إن التنمية الاقتصادية والعمل والشؤون الاجتماعية هي دولة قطر ملتزمة بناء سوق عمل عصرية ودين عالية.  حدّ سواء. "

 

 ويتوقَّع  فأصحاب العمل سيتمكنون من استخدام عمّال بالخبرة المحليّة بدلًا من استقدامهم من الخارج ، ما قبل خفض تكاليف الاستخدام إلى حدّ كبير.  ومن شأن وظيفة التنقل في سوق العمل أن تول فرصًا إضافيةّة وتزيد من رضا العمّال حيال وظائفهم.


 استخدام حدّ أدنى للأجور تمييزي فسيتهدف مباشرة ٤٠٠ ألف عامل في القطاع الخاص وسيحسّن حياة عائلات الملايين من العمّال في بلدان المنشأ من خلال زيادة التحويلات.  والرضاء بالامتثال للحدّ من المساواة في الاستثمار


 وقالت إن الجزر الدولية (ITUC) شاران بورو ، "هذه أخبارٌ سارّة جدّاً من جديدًا في دولة قطر.  حكومة قطر في تنفيذ الخطوة التاريخية والحرص على اطّلاع العمّال كافةً على القواعد الجديدة واستفادتهم منها.


 أمّا الأمين العام للأمم المتحدة لأصحاب الأعمال ،  التجارة والصناعة! ".


 لقد عملت منظمة العمل الدولية عن كثب مع وزارة الشؤون الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية ، وتؤيد قوانين وسياسات مرتبطة ببعضها البعض في سوق العمل في دولة قطر.

● sudden high caliber ●

 Talk.  Dr. Nassim Salah Zaki, Global Peace Ambassador for the International Labor Organization.

  International Labor Organization - Made a decision that was taken by the State of Qatar at the beginning, made a preliminary decision at the beginning, made a new decision.  The lowest wage is not discriminatory.

  Following the adoption of Law No. (18) of 2020 in August 2020, migrant workers have become able to change their method of work before first obtaining a no-objection certificate from their employer.  And the law, a law with authorized production, exit that was launched earlier this year, effectively abolishes the sponsorship system;  It marks the beginning of a new era for the labor market in Qatar.

  In parallel, Law No. (17) of 2020 was also adopted today, to which pictures of wages are eliminated, and it will be implemented six months after the law was published in the newspaper.  It applies to all workers, nationalities, and sectors, including domestic workers.  Work to a minimum number of workers.  The law stipulates that work must pay a food allowance of no less than 300 riyals.  S.  And a housing allowance of not less than 500 riyals.  S.  For workers and currencies.

  Adopting the model aids the transition towards a more skilled and productive workforce.  They will also contribute to supporting the economic recovery after Covid 19, and the growth of the economy in the longer term.

  The general manager has worked at work, until he is in the employer’s job.  And workers and crafts with the International Labor Organization for decent work for all.



  In addition to canceling the no-objection certificate, the adoption of Law No. 19 of 2020 adds further decision regarding termination of employment.  Once you finish making a change of business, you must start working for the employer


  He said that economic development, labor and social affairs are the State of Qatar committed to building a modern labor market and a high debt.  Both.  "

 

  It is expected that employers will be able to hire workers with local expertise rather than recruiting them from abroad, before substantially reducing recruitment costs.  The job of mobility in the labor market creates additional opportunities and increases workers satisfaction with their jobs.


  The use of a discriminatory minimum wage will directly target 400,000 private sector workers and improve the families of millions of workers in countries of origin by increasing remittances.  And satisfaction with compliance to reduce equity in investment


  She said that the International Islands (ITUC) Sharan Buru, "This is very good news again in the State of Qatar. The Government of Qatar is implementing the historic step and ensuring that all workers are informed of the new rules and benefit from it."


  As for the Secretary-General of the United Nations for business, trade and industry!  ".


  The ILO has worked closely with the Ministry of Administrative, Labor and Social Affairs, and advocates related laws and policies in the labor market in Qatar.