2020/08/21

●التنمر● يسبب حالات نفسيه ● يتحدث *الدكتور: نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي ومنسق الشرق الاوسط للسلامه والسلام والعدل الدوليه




*

التنمر هو شكل من أشكال أشكال الإساءة والإيذاء في ميزان القوى (في الغالب جسديا)  وهو الأفعال المتكررة على مر الزمن نشعر على خلل (قد يكون حقيقيا أو متصورا) في ميزان القوى بالنسبة للطفل ذي القوة  أكبر أو بالنسبة لمجموعة أخرى من القوة.  فالتنمر عادة يكون بأشكال مختلفة  يمكن أن يكون التنمر على طريق التنمر  أو غيرها من الطرق أو الأوساط   يمكن تعريف التنمر مجموعة مختلفة من المكونات.  متسلق  عادة ما يستخدم التنمر في إجبار الآخرين عن طريق الخوف أو التهديد.   يمكن الحد من التنمر عن طريق تعليم الأطفال المهارات الاجتماعية للتفا الناجح مع العالم.  يساعدهم في التعامل مع الناس.

،،،،،،،،،،،،،،،،؟،،،،،،،،،،،،،،،،

 يشار إلى المتنمر أيضاً في المدارس التابعة لها بالقرين المزعج.

 غالباً ما يوصف التنمر في كثير من الأحيان على شكل من أشكال المضايقات التي يركبها المسية لذير من غالب شكل من أشكال المضايقات التي يركبها المسية لذية الحية.  أحياناً يشار إلى ضحية التنمر على أنها هدف.  يمكن أن يكون التحرش لفظيا وجسديا أو نفسيا.  في بعض الأحيان  يختار المتنمرون الأشخاص الأكبر أو الأصغر من حجمهم.  ويؤذي المتنمرون الأشخاص لفظيا وجسديا.  وهناك أسباب كثيرة لذلك.   (مثل  المتنمرين الذين تعرضوا للإساءة من جانب زملهم).

      *************

 بدأت البرامج بمذاق التنمر في المدارس.  ينقسم التنمر إلى ثلاثة أنواع— التنمر اللفظي ، التنمر الجسدي ، والتنمر العاطفي.


 عرف الباحث النرويجي  إزعاج  تعرض شخص بشكل متكرر وعلى مدار الوقت إلى الأفعال الإيجابية من جانب واحد أو أكثر من الأشخاص الآخرين.  يوجد مراجع برنامج أولويس لمكافحة النمر في جامعة كليمرون.


 يمكن أن يحدث التنمر في أي مكان تتفا فيه البشر بعضها ببعض.  الكنائس والكنائس والمنازل والأحياء.  بل هو سبب شائع من أسباب الهجرة.  يمكن أن يوجد التنمر بين الفئات الاجتماعية والطبقات الاجتماعية وحتى البلدان .أقوى من التنمر.  لا تستسلم لضعف وتتنمر.  لا تتنمر .. لا تعتدي .. كن صديقاً جيداً.  كلنا نستحق الاحترام ، لا أحد أفضل من الأخر.  إذا كان الناس يحاولون إسقاطك ، فهذا يعني أنك تتفوق عليهم.  من السعادة ..

التنمر قد يدمر حياة إنسان.  الله يخلق الأشياء الجميلة ، لا تنعتني بالقبيح.  إنهم لا يضايقونك بسببك  يمارسون التنمر عليك بسبب طبيعتهم.  لا يستحق أحد من البشر لآن استكشافه فمن الجميع أن يعيشوا بسعادة دون خوف.  يجب أن تكون موقفًا دائمًا.  يقع في خطاً في خطاً  وينتهي بوضعه  ويقف بجانبه. 

لهذا نقوم منظمات حقوق الإنسان بوضع ماده لذلك .


● Bullying ● causes psychological conditions ●

 * Doctor: Nassim Salah Zaki, Global Peace Ambassador and Middle East Coordinator for International Peace, Peace and Justice *

 Bullying is a form of abuse and abuse in the balance of power (mostly physical) and it is repetitive acts over time that we feel an imbalance (may be real or perceived) in the balance of power with respect to the child of greater strength or with respect to another group of strength.  Bullying usually has different forms. Bullying can be through bullying or other methods or media. Bullying can be defined by a different set of components.  A climber usually uses bullying to coerce others through fear or threat.  Bullying can be reduced by teaching children the social skills to successfully interact with the world.  It helps them in dealing with people.

 ,,,,,,,,,,,,,,, ?,,,,,,,,,,,,,,,

  In its affiliated schools, a bully is also referred to as a disturbing partner.

  Bullying is often described as a form of harassment that is presented by the messiah, which is a form of the most common form of harassment that the messiah accompanies.  The victim of bullying is sometimes referred to as a target.  Harassment can be verbal, physical or psychological.  Sometimes bullies choose people who are too big or small.  The bullies hurt people verbally and physically.  There are many reasons for this.  (Such as bullies who have been abused by a peer.)

       *************

  Programs began with a taste of bullying in schools.  Bullying is divided into three types — verbal bullying, physical bullying, and emotional bullying.


  The Norwegian researcher knew the inconvenience of having a person exposed repeatedly and over time to the positive actions of one or more other people.  There are references for the Olweis tiger control program at Climron University.


  Bullying can happen anywhere people get around one another.  Churches, churches, homes, and neighborhoods.  It is a common cause of migration.  Bullying can exist between social groups, classes and even countries. It is stronger than bullying.  Don't give in to weakness and bullying.  Do not be bullied .. Do not attack .. Be a good friend.  We all deserve the respect, no one is better than the other.  If people are trying to bring you down, that means you are outgunting them.  Of happiness ..

 Bullying can destroy a person's life.  God creates beautiful things, do not call me ugly.  They don't bother you because of you they are bullying you because of their nature.  Nobody deserves to be explored, as everyone can live happily without fear.  You must always be an attitude.  He falls into a line and ends by laying him down and standing next to him.

 This is why human rights organizations are developing a material for that.