2020/10/06

☆التحرش ومجتمعنا القاسي علي المرأة ☆ ♧كتب الدكتور نسيم صلاح ذكي سفير السلام العالمي ومنسق أفريقي شرق أوسطي للسلام وحقوق الانسان والطفل والمرأة ♧



 

المرأة هي. الامن.الاخت.البنت.الزوجه.

هي المجتمع .المرأة هي الإله علي الارض لو تعلمون.

ولاكن نتحدث مع .

موضوع النظام الذي يطالب به الكثير من المثقفين لأجل حل مشكلة التحرش في مجتمعنا حيث إنه يعاني من حالة التحرش بالرغم من أنه أكثر شعوب العالم محافظة وهناك حالات كثيرة تحدث في أماكن مختلفة ليست مكشوفة وتحتاج لعلاج قانوني كالتحرش في مكان العمل وهو من أخطر حالات التحرش.حيث يجتمع تصادم بين الحاجة للوظيفة والضعف أمام صاحب العمل وبنفس الوقت امتلاك السلطة وهكذا هناك نقاط كثيرة غالبا ما تعالجها قوانين مكافحة التحرش في العالم المتحضر.

من النقاط الأساسية الواجب مراعاتها أن النظام يجب أن يعرف التحرشَ المجرم وألا يترك الأمر مفتوحا للاجتهاد الموسع بل يصاغ بطريقة تحدد التحرش بشكل يخرج التصرف الطبيعي أو المحتمل بمعنى أن يكون التعريف طاردا ومنعكسا كما يقول علماء المنطق بحيث يدخل فيه كل تصرف فيه تحرش حقيقي ويخرج منه كل تصرف يمكن تفسيره بأنه طبيعي حتى لا يُساء تفسير النظام على الجانبين.

كما يجب التفريق بين التصرف الفردي والجماعي حيث إن التصرفات الجماعية تعتبر اعتداء على النظام والأمن الوطني ويجب أن تكون من ضمن جرائم الإخلال بالأمن الوطني وليست مجرد تحرش فردي كما أن مجرد التحرش اللفظي يختلف عن التحرش المشتمل على اعتداء بدرجاته ويختلف أيضا مع حالة الابتزاز أو التشهير مثلا.

وفي المقابل يجب بهذا النظام أن توقف أي حالة بالاتهام للناس بالتحرش دون دليل واضح ولو كانت قد تقع بحسن نية حيث إنها تتحول للابتزاز وهي بلا شك من الإساءات التي يجب تجريمها أيضا بالنظام. فقد يحصل أن يتهم شخص بالمعاكسة مثلا لمجرد وجوده في السوق مثلا وهذه بلا شك اعتداء وإهانة لا مبرر لها لا في الشرع ولا النظام ويمكن أن تصنّف بإساءة استخدام السلطة في حال قام بهذا خصوصا صاحب سلطة كأمن السوق أو الموظف العام، ومثل هذه التصرفات تجرمها قوانين مكافحة التحرش، كون التحرش كلمة لا تقتصر على التحرش الجنسي بل تشمل كل تصرف مضايقة لا مبرر لها في التعامل مع الآخرين.

أعود للنظام وأقول إنه يجب الاستفادة من تجارب الدول الأخرى في هذا المجال حيث بالإمكان الرجوع للعديد من القوانين التي لا يخلو منها بلد متحضر. ففي بريطانيا مثلا. نجد أن التحرش يغطّيه العديد من القوانين من جوانب مختلفة بالإضافة إلى قانون الحماية من التحرش (Protection from Harassment Act 1997)، الذي اعتنى بشكل أساسي بمكان العمل كونه أحوج الأماكن للحماية ووضح مسؤولية كل طرف تجاه ذلك وقد يجعل صاحبَ العمل “المدير أو الرئيس” مسؤولا بشكل مباشر أو غير مباشر في الاعتداء أو التحرش الذي يحصل في منشأته تحت غطاء هذا القانون. كما وصف التحرش بأنه قد يكون عمليا أو لفظيا أو غير لفظي، وعالج كل واحدة منها. ووضع عقوبات قد تصل إلى السجن خمس سنوات وغرامة مالية.

كما أن قانون النظام العام 

دعوة لكل من يحاول العبث بأي فتاه .باي مرآة. تذكر جيدا .كما تفعل الان .يفعل لك غدا...او كما تدين تدان. 

اقوال بالأديان والأديان تحترم المرأة.




Harassment and our cruel society on women ☆

 Written by Dr. Nassim Salah Zaki, Global Peace Ambassador and Middle Eastern African Coordinator for Peace, Human Rights, Children and Women

 The woman is.  Security, Sister, Daughter, Wife.

 She is the community. The woman is the god on earth if you know.

 But we're talking to.

 The issue of the system that many intellectuals demand in order to solve the problem of harassment in our society, as it suffers from a state of harassment despite it being the most conservative people in the world, and there are many cases that occur in different places that are not exposed and need legal treatment, such as harassment in the workplace, which is one of the most serious cases of harassment.  There is a collision between the need for a job and the weakness in front of the employer and at the same time the possession of power, and thus there are many points that are often addressed by anti-harassment laws in the civilized world.

 One of the basic points that must be taken into account is that the system must define criminal harassment and not leave the matter open to extended jurisprudence, but rather formulated in a way that defines the harassment in a way that gives out the natural or potential behavior in the sense that the definition is repulsive and reflexive, as logic scholars say, so that every behavior in which there is real harassment and out of it all  An act that can be interpreted as natural so that the system is not misinterpreted on both sides.

 It is also necessary to differentiate between individual and collective behavior, as collective actions are considered an assault on the national order and security and must be among the crimes of breaching national security and not just individual harassment, just as verbal harassment differs from harassment that includes assault of its different degrees and also differs with the case of blackmail or defamation, for example.  .

 On the other hand, this system must stop any case of accusing people of harassment without clear evidence, even if it occurs in good faith, as it turns into blackmail and it is undoubtedly an offense that must also be criminalized by the system.  It may happen that a person is accused of the opposite, for example, simply because he is in the market, for example, and this undoubtedly is an unjustified offense and insult, neither in the Sharia nor the system, and it can be classified as an abuse of power in the event that this is done in particular by an authority figure such as market security or public servants, and such actions are criminalized by anti-law  Harassment, as harassment is a word that is not limited to sexual harassment, but rather includes every act of harassment that is not justified in dealing with others.

 I return to the system and say that we must benefit from the experiences of other countries in this field, as it is possible to refer to many laws that are not without a civilized country.  In Britain, for example.  We find that harassment is covered by many laws from different aspects in addition to the Protection from Harassment Act 1997, which basically took care of the workplace as it is the most needy place for protection and clarified the responsibility of each party towards that and may make the employer “the manager or the president” responsible  Directly or indirectly, in the assault or harassment that takes place in his facility under the cover of this law.  He also described harassment as being practical, verbal, or non-verbal, and he addressed each of them.  And set penalties of up to five years in prison and a fine.

 Also the law of public order

 An invitation to anyone who tries to tamper with any girl. By any mirror.  Remember well. As you do now. He does for you tomorrow ... or as you condemn you condemn.

 Sayings of religions and religions respect women.