2020/09/03

■تشرد الأطفال■ تحدث الدكتور نسيم صلاح ذكي

 




وزير حقوقي وبعثات حفظ السلام من الجمعيه المسيحية لحقوق الإنسان بالارجنتين ومنسق الشرق الاوسط للوصول للحقوق الإنسان  الدوليه AHRI

ناشئة الأطفال هو مصطلح يشير إلى الأطفال حتى حجم أو موسم الأطفال من آبائهم وأجدادهم ، أو من الحيوانات التي تربت في البداية.   ويشمل مصطلح "الأطفال الضالين" في حالات مختلفة من الأطفال الذين يدعون الانفصال عن أسرهم وتؤدي قيمهم الاجتماعية إلى مجموعة متنوعة من الأسباب.  وتشمل هذه أعداد الأطفال الذين انفصلوا عن آبائهم وأطفالهم وأبناء وأبناء رسل المدارس الداخلية وأبناء الطلاب داخل المهجرين والطلاب الذين لهم الحق في السياسة السياسية.  واتضح أن "الأطفال منقسمون" إلى مجموعة واسعة من العوامل التي تجعل الأبناء يتركون آبائهم ومصالحهم الاجتماعية.  اشتمال الإنذارات والأسلحة والأسلحة والأسلحة والقلق والفصل لأسباب مختلفة.


 ☆كانت مفوضية الأمم المتحدة السامية لشؤون اللاجئين (2002) حوالي 22 مليون من أطفال العصاة في العالم.☆  العديد.  يتأثر الأطفال في المناطق الأكثر تضرراً بالأسلحة أو أن متوسط ​​القلق هو 6 إلى 7 سنوات من التفاقم.


 إن تعريف المقبول والاعتراف بـ "الطفل" لشخص دون سن 18 عامًا مكروه بشكل عام من وجهة نظر الدولة.

تشرد الأطفال مصطلح يشير إلى إبعاد أو فصل الأطفال عن آبائهم وأسرهم أو عن البيئات التي تربوا فيها منذ البداية.[ويشمل مصطلح "الأطفال المشردين" على فئات مختلفة من الأطفال الذين يعانون من الانفصال عن أسرهم وعن بيئاتهم الاجتماعية نتيجة لعدة أسباب متنوعة. وتشمل هذه الأعداد الأطفال الذين انفصلوا عن آبائهم والأطفال اللاجئين والأطفال المرسلين إلى مدارس داخلية والأطفال المشردين داخليا IDPs وطالبي حق اللجوءالسياسي. وبالتالي يشير "تشرد الأطفال" إلى مجموعة واسعة من العوامل التي بسببها يتم إبعاد الأطفال عن آبائهم وبيئاتهم الاجتماعية. وتشمل الاضطهادات والحروب والصراعات المسلحة والاضطرابات والانفصال لأسباب متنوعة.

ووفقاً للمفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين UNHCR اعتبارا من عام (2002) كان هناك حوالي 22 مليون من الأطفال المشردين في العالم. وتشرد العديد منهم لفترة طويلة جداً تمتد لسنوات. ويواجه الأطفال في المناطق الأكثر تضررا في الصراعات المسلحة أو الاضطرابات متوسط 6 إلى 7 سنوات من التشرد.

والتعريف المقبول به والمعترف به دوليا "للطفل" هوأي شخص تحت سن 18 عاماً بغض النظر عن حالته.

التشرد الداخلي- يشمل نقل الأطفال من المناطق أو المواقع الجغرافية التي اشتعلت فيها الفتن خلال الحروب الأهلية أو النزاعات المسلحة. وهناك حوالي 13.5 مليون من الأطفال المشردين داخليا حول العالم حاليا .

• التشرد المخطط- يشمل نقل الأطفال بعيداً عن والديهم عن طريق الحكومة وفقا للسياسة العامة مثل:المدارس الداخلية الهندية الأمريكية وإبعاد الطفل عن الوالد غير الحاضن بسبب إجراءات الطلاق والإبعاد بسبب المدارس الداخلية ونقل الأطفال للعيش مع الأقارب(رعاية القرابة) لأسباب اقتصادية أو اجتماعية وإبعاد الأطفال عن الأسرة تنفيذاً للقانون لأسباب قضائية. ويشمل التشريد الهادف نقل الأطفال من مناطق النزاع بغية تجنب التجنيد التشرد يشمل على نطاق واسع - يشمل اللاجئين وطالبي اللجوء السياسي و"الجنود الأطفال"

Child displacement


 Dr. Nassim Salah Zaki, Minister of Human Rights and Peacekeeping Missions from the Christian Association for Human Rights in Argentina and the Middle East Coordinator for International Human Rights Access, AHRI

 Infantry is a term that refers to children up to the size or season of children from their parents, grandparents, or animals that were raised initially.  The term "lost children" includes in different cases children who claim separation from their families and whose social values ​​lead to a variety of reasons.  These include the numbers of children who have been separated from their parents and children, the sons and sons of the apostles of boarding schools, the children of students inside the displaced, and the students who have the right to political politics.  It turns out that "children are divided" into a wide range of factors that cause children to leave their parents and their social interests.  Inclusion of warnings, weapons, weapons, weapons, anxiety and separation for various reasons.


  The United Nations High Commissioner for Refugees (2002) was about 22 million children of disobedience in the world ☆ Many.  Children in the most affected areas are affected by weapons or the average anxiety is 6 to 7 years of exacerbation.


  Defining what is acceptable and recognizing “a child” for a person under the age of 18 is generally loathed from a state point of view.

 Child homelessness is a term referring to the exclusion or separation of children from their parents and families or from the environments in which they were raised from the beginning. [The term “homeless children” includes different groups of children who suffer from separation from their families and their social environments due to many different reasons.  These numbers include children separated from their parents, refugee children, children sent to boarding schools, internally displaced children (IDPs), and political asylum seekers.  Thus "child homelessness" refers to a wide range of factors due to which children are excluded from their parents and their social environments.  They include persecutions, wars, armed conflicts, unrest, and secession for a variety of reasons.

 According to the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), as of (2002) there were approximately 22 million displaced children in the world.  Many of them have been displaced for a very long period of years.  Children in the areas most affected by armed conflict or unrest face an average of 6 to 7 years of displacement.

 The internationally accepted and recognized definition of a "child" is any person under the age of 18, regardless of condition.

 Internal displacement - includes the transportation of children from areas or geographical locations where strife occurred during civil wars or armed conflicts.  There are currently about 13.5 million internally displaced children around the world.

 • Planned homelessness - includes the transportation of children away from their parents through the government in accordance with public policy such as: American Indian boarding schools, removing the child from the non-custodial parent due to divorce and removal procedures due to boarding schools, moving children to live with relatives (kinship care) for economic or social reasons, and removing children  For the family in implementation of the law for judicial reasons.  Meaningful displacement includes moving children from conflict zones in order to avoid recruitment. Displacement is broadly inclusive - including refugees, asylum seekers and "child soldiers"